Witryny podmiotów gospodarczych pełnią zarówno funkcję informacyjną, jak również marketingową.
Aktualnie bardzo niewiele firm unika prezentowania się w sieci. Konkurencja jest ogromna. Skończyły się czasy byle jakich witryn, które służyły tylko jako źródło cennika albo numeru telefonu. Współczesne strony firmowe są rozbudowane, przeważnie posiadają blog branżowy, na którym są zamieszczane wartościowe informacje i ciekawostki. Każda usługa jest dokładnie opisana, z zachowaniem słów kluczowych, które polepszają pozycjonowanie witryny, a także jednoznacznie informują odbiorcę o charakterze oferty. Istotna jest także dbałość o szybkość działania strony: internauta może nie być na tyle cierpliwy, aby czekać przez kilkanaście sekund na załadowanie jej wszystkich elementów graficznych. Zresztą sama estetyka również może odstraszyć potencjalnego klienta – aspekt wizualny strony powinien być (koniecznie!) zaprojektowany przez profesjonalnego grafika. Pamiętajmy także o promowaniu witryny w mediach społecznościowych, na przykład w przestrzeni Facebooka.
Czy muszę zaprzątać sobie głowę pozycjonowaniem strony?
Oczywiście, że tak! Pozycjonowanie to być albo nie być witryny firmowej. Znajomość SEO pomoże ci wynieść witryny na sam szczyt wyszukiwarki Google (a przynajmniej do pierwszej dziesiątki). Słowa i frazy kluczowe to podstawa dobrego projektowania architektury i zawartości strony internetowej. Warto rozważyć podjęcie współpracy z firmą specjalizującą się w usługach SEO – dzięki temu zyskamy porządnie wykonany link building. Niektóre praktyki optymalizacyjne możemy samodzielnie wykonać, na przykład poprzez dbanie o jakość zamieszczonych tekstów (poprawność językowa i merytoryczność to niezbędne minimum!)
Jeśli intryguje cię tematyka pozycjonowania, to kliknij tutaj: https://kozak.biz/pozycjonowanie-lokalne-i-pozycjonowanie-google-maps-poradnik/. Obok zagadnienia pozycjonowania dowiesz się czegoś o efektywnym wykorzystaniu usługi Google Maps. Warto!