Związek między odpowiednim przedmiotem promocyjnym a lojalnością klientów jest dla każdego właściciela firmy rzeczą oczywistą.
Artykuły promocyjne powinny robić dobre wrażenie. Mają być nośnikiem informacji, danych firmy które chcą się zareklamować. Najczęściej na gadżetach reklamowych znajdziemy logo firmy, może tam znaleźć się adres firmy czy też dane kontaktowe. Materiały reklamowe mają na celu pozyskanie nowych klientów, związanie stałych klientów z Twoją firmą lub zwiększenie świadomości o marce czy towarze. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby społeczeństwa i rewolucję technologiczną zmienił się charakter artykułów promocyjnych. Sam przedmiot promocyjny jest zmienny. Ale cel pozostał ten sam od tamtej pory.
Materiały reklamowe służą budowaniu zaufania, zwracaniu uwagi na siebie oraz zdobywaniu lub utrzymywaniu klientów.
Zwłaszcza małe i niedrogie artykuły promocyjne nie straciły na znaczeniu do dnia dzisiejszego. Faktem jest jednak, że w dzisiejszych czasach dużo większą wagę przywiązuje się do indywidualności i jakości. Idealne upominki firmowe są niedrogie, trwałe i użyteczne dla reklamowanej osoby w życiu codziennym. Obecnie dużo większą popularnością cieszą się przykładowo pamięci do komputera niż długopisy, małe pamięci USB, są obecnie coraz powszechniejsze w świecie gadżetów reklamowych. Z pewnością mogą nieć różne kształty, można zmówić gadżety reklamowe, które będą kojarzyły się z naszym logo, naszymi towarami, czy też usługami. To bardzo dobry pomysł, ponieważ wiele osób na co dzień nich korzysta, zatem, nic nie stoi na przeszkodzie aby wykorzystać ten rodzaj reklamy. Innym trafionym pomysłem może być także torba na laptopa, możemy naszyć na nią nasze logo, czy też dane naszej firmy. Bardzo dobrym nośnikiem reklamy są także różnego rodzaju torby reklamowe, można wybierać tańsze torby papierowe z nadrukiem. Oczywiście można także wybrać torby materiałowe, dostępne są różne kolory oraz możliwości wykonania różnych nadruków lub też można naszyć pewne wzory.