Edukacja może odgrywać ogromną rolę w życiu każdego dziecka, ale może być jeszcze ważniejsza dla dziecka ze spektrum autyzmu.
Zanim wybierzesz ścieżkę edukacyjną swojego dziecka, ważne jest, aby wziąć pod uwagę kryteria, które sprawiają, że szkoła jest odpowiednia dla dziecka z autyzmem czy zespołem Aspergera.
Jak wybrać szkołę dla dzieci z zespołem Aspergera
Ogólnie rzecz biorąc, dzieci i nastolatki z zespołem Aspergera mogą rozmawiać z innymi i całkiem dobrze wykonywać swoją pracę szkolną. Jednak mają problemy ze zrozumieniem sytuacji społecznych i subtelnych form komunikacji, takich jak mowa ciała, humor i sarkazm. Mogą również dużo myśleć i rozmawiać na jeden temat lub chcieć wykonać tylko niewielki zakres czynności. Zainteresowania te mogą stać się obsesyjne i przeszkadzać w codziennym życiu, zamiast zapewniać dziecku zdrowy kontakt towarzyski lub rekreacyjny.
Większość przypadków zespołu Aspergera diagnozuje się w wieku od pięciu do dziewięciu lat, a niektóre diagnozuje się już w wieku trzech lat. Ponadto zespół Aspergera jest formą ASD i jest uważany za najłagodniejszy typ w spektrum autyzmu. Obecnie mamy wiele możliwości, jeśli chodzi o opcje edukacyjne dla dzieci z autyzmem lub aspergerem. Dziecko może uczęszczać do szkoły publicznej, można również wybrać prywatne szkoły specjalne, które specjalizują się w zaburzeniach rozwojowych, takich jak autyzm, mają odpowiednią kadrę pracowników i dobrany do potrzeb dzieci program nauczania.
Warto również skonsultować się z obecnymi nauczycielami i terapeutami dziecka, aby uzyskać zalecenia dotyczące szkół specjalizujących się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Możesz również zapytać innych rodziców, czy szkoła dla dzieci z zespołem aspergera warszawa będzie odpowiednim rozwiązaniem. Dzieci z autyzmem, niezależnie od tego, czy funkcjonują słabo, czy wysoko, będą wymagały więcej uwagi ze strony nauczycieli w małych klasach. Twoje dziecko może potrzebować dodatkowej pomocy w tłumaczeniu komunikacji niewerbalnej, korzystaniu z przyborów szkolnych, zwracaniu uwagi lub zachowaniu się w klasie.