E-mail marketing jest potężnym narzędziem w dzisiejszym zorientowanym na technologię, opartym na Internecie świecie.
Może być używany do interakcji z bazą klientów w celu zwiększenia zysków, a także pozyskania nowych klientów. Narzędzie jest tak potężne, że można je łatwo wykorzystać w niewłaściwy sposób. Między marketingiem e-mailowym a spamem jest bardzo cienka granica. Na szczęście poniższy artykuł pomoże Ci korzystać z e-mail marketingu bez zbędnego spamowania.Na początku i na końcu Twojego e-maila marketingowego powinno znaleźć się wezwanie do działania dla Twoich klientów. Jasno określ, czego oczekujesz od klienta, i umieść co najmniej dwa oczywiste linki do Twojej witryny. Korzystaj z jasnych sugestii, które kierują klientów do oferty promowanej przez Twój e-mail.Zanim umieścisz kogoś na swojej e-mailowej liście marketingowej, musisz mieć jej zgodę. Jeśli nie masz ich zgody, będziesz odpowiedzialny za wysyłanie spamu i będzie wiele skarg. Twój dostawca poczty e-mail może nawet rozwiązać Twoje konto, jeśli dowie się, co robisz. Zapobiegaj temu, prosząc ludzi, aby zapisali się na Twoją listę.Kontynuuj oferowanie zachęt klientom po tym, jak zarejestrują się na Twojej liście e-mailowej. Na przykład daj klientom 10-procentową zniżkę, jeśli pozostaną na Twojej liście e-mailowej przez miesiąc. Dzięki temu klienci nie stracą zainteresowania materiałami marketingowymi i anulowaniem subskrypcji lub usunięciem wiadomości e-mail po zaledwie kilku biuletynach.Wysyłając e-maile do klientów, spróbuj skorzystać z bezpłatnej gwarancji na swoje produkty lub usługi. Możesz wstawić zamówienie w e-mailu, który powie im, aby natychmiast uzyskać tę gwarancję. Końcowe PS może im powiedzieć, aby działali teraz i nie przegapili tej niesamowitej okazji, aby wypróbować coś, co mogą pokochać.Dostarcz swoim klientom przydatne wskazówki lub informacje w każdym biuletynie marketingowym.
Pomyśl o biuletynie jako o okazji do wykazania się swoją wiedzą w swojej dziedzinie.
Twoi klienci będą Ci bardziej ufać, gdy zobaczą, ile wiesz, i będą bardziej skłonni do kupowania od Ciebie produktów lub usług.Wykorzystaj marketing e-mailowy, aby bardziej zaangażować klientów w inne portale promocyjne. Na przykład zawsze daj czytelnikom kilka sposobów, aby dowiedzieć się więcej o tym, o czym mówi każdy e-mail. Zakończ każdy e-mail swoimi danymi kontaktowymi i adresem internetowym, zachęć ich do udostępniania specjalnych promocji za pomocą przycisków „Lubię to” na Facebooku lub skieruj ich do filmu, który pokazuje im, jak najlepiej korzystać z nowego produktu.Aby wykorzystać e-mail marketing do budowania zaufania do swojej firmy i produktów, unikaj przekształcania e-maili w sztuczki. Nie niszcz profesjonalizmu swojego wizerunku, stosując irytujące taktyki, takie jak pisanie wielkimi literami lub umieszczanie symboli, takich jak znaki dolara. Co najważniejsze, nigdy nie rozmawiaj z klientami z góry ani nie składaj rażąco przesadnych obietnic dotyczących swoich produktów.Jeśli używasz obrazów w biuletynach e-mail, umieść tekst po prawej stronie obrazów. Badania pokazują, że klienci znacznie częściej klikają link lub przycisk umieszczony po lewej stronie obrazu niż ten, który jest umieszczony w dowolnym innym miejscu na stronie.Zabawa z czcionkami jest fajna i możesz ulec pokusie urozmaicenia swoich e-maili egzotycznymi czcionkami. Oprzyj się tej pokusie! Czcionki mogą wyświetlać się inaczej, a nawet być domyślnie zastępowane na czyimś komputerze. Nawet jeśli dziwna czcionka wyświetla się poprawnie, nie ma gwarancji, że odbiorca doceni ją tak samo jak Ty. Aby uniknąć wpadek związanych z czcionkami, trzymaj się czcionek, które są powszechne, łatwe do odczytania i zaniżone.Jak wspomniano wcześniej, w świecie zdominowanym przez Internet, e-mail marketing jest potężnym narzędziem. Chociaż może być używany do dobrych celów, takich jak interakcja z potencjalnymi i obecnymi klientami, może być również niewłaściwie używany, przybierając postać spamu. Gdy korzystasz z marketingu e-mailowego, pamiętaj o tym artykule, a Twoje wiadomości nie trafią do folderu spamu odbiorcy.